لوگوی فراز نگار
Search

فروش جت پرینتر های CIJ با گارانتی و خدمات

 

جت پرینتر های CIJ یکی از انواع جت پرینتر هستند که توسط فرازنگار عرضه می شود.
جت پرینتر صنعتی که  تهیه می کنید بر اساس سیستم DOD، یا CIJ و یا جت پرینتر هد HP طراحی و ساخته شده است. البته دستگاه های چاپ صنعتی بدون جوهری مانند چاپگرهای صنعتی لیزری نیز در بازار وجود دارند که از دایره بررسی این مطلب خارج اند. هر کدام از این نوع جت پرینترها نکات مثبت و منفی خود را دارند که لازم است پیش از خرید درباره آن کاملا آگاه باشید. همچنین می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و ازخدمات مشاوره رایگان خرید جت پرینتر بهره ببرید. پرینتر های CIJ

 آغاز جت پرینتر های CIJ

تولید دستگاه های جت پرینتر CIJ در کشور آمریکا و کمپانی ویدیو جت در دهه 1970 آغاز شد. بزرگترین حسن  این دستگاه ها سرعت بالای چاپ، خشک شدن سریع جوهر، قابلیت چاپ از فاصله و  چاپ بر روی محصولاتی دارای رطوبت است.

مزیت های CIJ

نیاز به چاپ بر روی محصولات  با سرعت بالا و همچنین چاپ با فاصله ی 1 تا 3 سانتی متری که امکان چاپ بر روی سطوح ناهموار و لبه های با منحنی زیاد را ممکن می سازد از مزایای قابل توجه جت پرینترهای CIJ است.

سرعت چاپ در جت پرینترهای CIJ

جت پرینتر های CIJ به نسبت دیگر سیستم های جت پرینتر سرعت بالاتری دارند. اما پیش از خرید این دستگاه ها حتما از دو جنبه این مسئله سرعت را بررسی کنید. آیا در خط تولید شما به سرعت این دستگاه ها نیاز است؟ و سوال دیگر و نکته ی مهم تری که باید به آن توجه شود این است که آیا برای چاپ های چند خطی می تواند این دستگاه با سرعت ادعایی کارخانه سازنده کار کند؟ متاسفانه این طور نیست. وقتی که مبحث سرعت چاپ در دستگاه های جت پرینتر مطرح می شود باید دقت کنیم، که سرعت چاپ با دستگاه های CIJ فقط در قابلیت چاپ دو خط حداکثر با ماتریس 16×12 است که به دست می آید.. به طور مثال اگر دستگاه جت پرینتر EBS 6500 با سرعت اسمی 450 متر بر دقیقه در صورت بالا رفتن  تعداد خط های چاپ دچار کاهش شدید سرعت می شوند.

 معمولا سرعت در خطوط تولید نظیر نوشابه سازی  و یا کارخانجات تولید ویفر و بیسکوئیت و یا کیک و کلوچه که انجام چاپ بر روی دستگاهی به نام رول به رول انجام می شود اهمیت دارد. در این دستگاه رول ها از یک سمت باز می شوند، عمل چاپ انجام می شود و از طرف دیگر رول ها بسته می شوند. به طور میانگین در هر ثانیه باید 5 چاپ انجام می شود. جوهر های بر پایه حلال MEK  ، در کسری از هزارم ثانیه کمک می کنند تا متن چاپ شده خشک شود.

شرکت های تولید کننده جت پرینترهای CIJ

شرکت های معتبر بسیاری در سطح جهان تولید کننده دستگاه های CIJ هستند. شرکت iKonMac انگلستان، دومینو Domino انگلستان، لینکس Linx انگستان، لایبینگر Leibinger آلمان، ای.بی.اس EBS آلمان، ایماژ Imaje فرانسه، ویدئو جت Videojet آمریکا و … از جمله شرکت های معتبر تولید کننده دستگاه های CIJ در دنیا هستند.

نکته ای که در انتخاب دستگاه های جت پرینتر CIJ در ایران باید مورد توجه قرار بگیرد، ارائه خدمات فنی و لوازم جانبی و مصرفی این دستگاه ها توسط نمایندگی این شرکت ها در ایران است. نیاز این دستگاه های به فیلتر و جوهر مناسب و همچنین بازدید های فنی و انجام تعمیرات باعث می شود توجه به این مسئله بسیار پر اهمیت باشد. در مطلب  جت پرینتر های صنعتی روز دنیا می توانید با آخرین دستگاه های جت پرینتر شرکت های معتبر آشنا شوید.

دستگاه های جت پرینتر CIJ شرکت iKonMac

قطعات مکانیکی و بردهای الکترونیکی

پمپ ها، فیلترها، و بردهای الکترونیکی مختلف در دستگاه های CIJ تعبیه شده است. تعویض به موقع فیلترها از کاسته شدن طول عمر پمپ ها  و آمدن فشار بر آنها جلوگیری می کند. همچنین وجود بردهای مختلف تعبیه شده در این دستگاه استفاده از یک محافظ برق مناسب کاربردهای صنعتی را برای استفاده از این دستگاها ضروری می سازد.

 

پمپ خلأ (Vaccum Pump)

پمپ خلأ در این دستگاه ها جوهر های باقی مانده از هد دستگاه را به فرآیند داخل دستگاه برمی گرداند. گرد و غبار محیط از این طریق ممکن است وارد سیستم شود و باعث لزوم تغییر فیلتر شود. توجه به پیام های تعویض فیلتر در دستگاه همان طور که پیش از این اشاره شد بسیار مهم است.

جت پرینتر CIJ برای چه کارخانه ای مناسب است؟

اگر بخواهیم یک راهنمایی سریع بکنیم اگر میزان چاپ شما کمتر از 100 هزار محصول در روز است بهتر است به این دستگاه ها فکر نکنید. و دنبال گزینه های دیگری باشید. هزینه های بالای چاپ این دستگاه ها همچون جوهر، تعویض فیلترها و … چاپ کمتر از این میزان را توجیه نمی کند.

انتخاب دستگاه جت پرینتر مناسب با نیاز شما یک تصمیم فنی و نیازمند مشاوره تخصصی است برای انتخاب دستگاه متناسب با نیازتان حتما با کارشناسان متخصص جت پرینتر فراز نگار تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *