لوگوی فراز نگار
Search

هد جت پرینتر

هر مدل دستگاه جت پرینتر که در بازار هست وجه مشترکی با دیگر دستگاه های مشابه خود دارد: هد جت پرینتر .تمامی جت پرینتر های کوچک و بزرگ هدی دارند که جوهر را به شکل های مختلف بر روی سطوح مورد نظر قرار می دهد. هدهای مدرن شامل محفظه ای هستند که جوهر را دریافت می کنند و سپس نازل های بسیار ریز جوهر را اسپری می کنند. پیش از ظهور هد پرینترها، چاپ با دستگاه چاپ پرس و از طریق تماس مستقیم با سطوح انجام می شد. این عملیات بیشتر مواقع گران و پر از کثیفی بود.

هدهای چاپ جدید با سطحی که بر روی آن چاپ می کنند تماس مستقیم ندارند، و این باعث تمیزی بیشتر کار و پایین آمدن هزینه های چاپ می شود. هدهای جت پرینتر، جوهر را بر اساس عملکردی کاملا کنترل شده بر روی سطح مورد نظر می پاشند (اسپری می کنند) تا چاپ و تصویر دلخواه به دست آید.

برای تهیه، تعمیر و کلیه خدمات انواع هدهای زار XAAR و پیزو برای دستگاه های جت پرینتر با ما تماس بگیرید.

هد XAAR 128

هدهای جت پرینتر چگونه کار می کنند؟

با وجودی که هدهای جت پرینتر همگی یک کار میکنند اما این کار را به یک شیوه انجام نمی دهند. شرکت های مختلف از هدهای پرینتر با تکنولوژی مختلف استفاده می کنند. در حال حاضر دو نوع مدل اصلی هد چاپ وجود دارد، که هر کدام از روشی جداگانه برای پاشش جوهر استفاده می کنند. این دو مدل پیزو و ترمال (حرارتی) نام دارند. که هر دو جزو هدهای drop-on-demand (قطره بر اساس تقاضا) محسوب می شوند. شیوه ای که این هدها جوهر را به سمت هد و بیرون از آن حرکت می دهند، تفاوت دارد.

هدهای پیزو

هدهای چت پرینتر پیزو در هر دو نوع درشت نگار و کوچک نگار(های-رزولوشن) توسط شرکت ها به کار گرفته میشوند. هدهای پیزو از حرارت برای راندن جوهر به بیرون از نازل ها استفاده نمی کنند، بلکه هدهای چاپ پیزو لایه ای دارند که در معرض شارژ الکتریکی قرار می گیرد و باعث لرزش آن لایه می شود.  این لرزش باعث انعطاف و خمیدگی لایه شده و به جوهر فشار می آورد تا از نازل به سمت سطح مورد نظر پرتاپ شود. توانایی ایجاد لرزش سریع و انعطاف در آن لایه باعث کنترل دقیق تری بر چگونگی سرعت پرتاب جوهر از نازل می شود.

با توجه به اینکه هدهای پیزو از حرارت در چاپ استفاده نمی کنند توانایی کار با گستره بسیار وسیعی از جوهر ها را دارند. جوهرهایی که می توانند با هدهای پیزو کار کنند شامل جوهر پایه آب، روغنی، اکو-سالونت، و جوهر های پایه حلال (solvent based inks) هستند.  هدهای چاپ پیزو می توانند اندازه قطره ها را کنترل کنند که این خود می توانند کیفیت چاپ را بالا ببرد. هدهای پیزو عمر بالاتری دارند و معمولا به گونه ای طراحی می شوند که با عمر جت پرینتر برابری کند.  از انواع این هدها می توان به هدهای زار XAAR اشاره کرد.

هد زار

هدهای زار محصول شرکت زار XAAR انگلستان است. این هدها در انواع مختلفی تولید و ارائه می شوند و در دستگاه های جت پرینتر صنعتی کاربرد بسیاری دارند. برای آشنایی با محصولات این برند معتبر هد می توانید از صفحه هد زار در همین سایت دیدن کنید.  

هد پیزو و ترمال

هدهای حرارتی (ترمال)

هدهای حرارتی جت پرینترها که هم اکنون در دستگاه های HP ، Canon کاربرد دارند، از گرما و جوهر های پایه آب برای چاپ استفاده می کنند. به جای استفاده از یک لایه برای ایجاد فشار و بیرون راندن جوهر به سمت سطح مورد نظر ، از گرما برای جوشاندن جوهر و ساخت یک حباب گاز جوهر استفاده می شود. حباب هوا همچنانی که از نازل های پرینتر به بیرون رانده می شود می ترکد، به محض خروج جوهر، محفظه به سرعت سرد می شود و این پروسه تکرار می شود.

جت پرینتر های ترمال با جوهرهای پایه آب سازگاری دارند. پرینترهایی که از هدهای حرارتی استفاده می کنند معمولا به گونه ای طراحی می شوند که هد آنها به راحتی تعویض شود و این کار میتواند توسط کاربر نهایی بدون نیاز به تماس با یک تعمیرکار انجام شود.  با توجه به چیزی که قرار است چاپ شود، توجه به هد دستگاه جت پرینتر می تواند به شما کمک کند. اگر چاپ قرار است در فضای بیرون و در معرض نور و هوای آزاد قرار بگیرد گستره ی وسیع جوهرهایی که در چاپگرهای پیزو مورد استفاده قرار می گیرند، به شما کمک می کند تا جوهر انتخاب کنید که در معرض تابش و هوای بیرون، محو نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *