لوگوی فراز نگار
Search

دسته بندی سنگ ها با جت پرینتر iKonMac

دسته بندی سنگ ها با جت پرینتر iKonMac :
در کارخانه های سنگ با توجه به ویژگی های مختلفی که سنگ ها دارند ( رنگ ها، رگه ها و شفافیت و کدری و  …)، نیاز است تا سنگ ها به درستی کد گذاری و دسته بندی (سورتینگ) شوند تا به درستی به مشتریان عرضه شده و بتوانند نیازهای آنها را برطرف کنند. شرکت فراز نگار تامین کننده دستگاه های جت پرینتر تخصصی دستگاه مورد نیاز این صنعت را به شکل اختصاصی برای یکی از معتبرترین کارخانه های سنگ ایران سفارش داده  و پس از  طراحی و ساخت این دستگاه آن را تهیه و نصب و راه اندازی کند.

در این روش در ابتدا تصویرهای باکیفیتی از هر سنگ گرفته می شود و بر اساس ویژگی های مختلفی که هر سنگ دارا است به آن کدی تخصیص پیدا می کند و سپس به صورت لحظه ای این کد به دستگاه جت پرینتر داده می شود. این  کد به صورت بارکد میله ای و  کد عددی بر لبه ی سنگ توسط دستگاه جت پرینتر چاپ می شود. در مرحله ی بعد با توجه به کدهایی که بر روی سنگ ها چاپ شده استء آنها سورت بندی و سپس بسته بندی می شوند. بنابراین سنگ ها به راحتی نگهداری و  در نهایت مشتری و فروشنده می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن سنگ مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند.

معتبرترین کارخانه سنگ ایران هم اکنون برای این کار از دستگاه iKonMac +18 سفارشی که کمپانی سازنده به سفارش این شرکت ساخته است برای این کار استفاده می کند.

WhatsApp Image 2019 09 04 at 20.28.29
چاپ جت پرینتر بر روی سنگ

در کنار  ویژگی های منحصر به فردی که برای  این دستگاه به شکل سفارشی طراحی و برنامه ریزی شده است، قابلیت های عمومی دستگاه های  باعث شده تا این دستگاه بهترین گزینه برای این خط تولید باشد. که برای نمونه توانایی کار دستگاه در محیط های پرگرد و غبار،سرعت مناسب، امکان چاپ با جوهر های UV جهت تثبت رنگ و ماندگاری در نورآفتاب و غیره را نام برد.

علاوه بر اطلاعات مربوط به ویژگی های سنگٰٰ، دستگاه ikonMac می تواند دیگر اطلاعات مرتبط را  مانند تاریخ و ساعت تولید، شماره سری، شیفت کاری و غیره را همزمان درون بارکد و یا به صورت عادی بر روی سنگ چاپ کند.

در تصاویری که در این متن آمده است می توانید نمونه کدگذاری شده  سنگ ها را که توسط دستگاه آیکون مک و به صورت لحظه ای کد گذاری شده اند، مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *