لوگوی فراز نگار
Search

جت پرینتر HP

 

جت پرینتر hp از انواع رایج جت پرینترهای دستی و ثابت می باشد.

مقایسه پرینتر های  HP با جت پرینترها صنعتی با سیستم هدHP

هد جت پرینتر HP نقطه ای است که دستگاه های جت پرینتر اداری و صنعتی به یکدیگر می رسند اما این اتفاق چگونه افتاد؟

دستگاه های جت پرینتر اداری و صنعتی با وجود شباهت شان در کاری که انجام می دهند، یعنی چاپ، تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.  از آنجا که پرینتر های اداری کاربرد و فروش بالایی دارند، بنابراین در تیراژ بسیار بالایی در کارخانجات متعدد و در کشورهای مختلف تولید می شوند و به دلیل رقابت بسیار بالایی که میان کمپانی های سازنده این دستگا ها وجود دارد، قیمت های آنها به نسبت تکنولوژی ساخت و در مقایسه با جت پرینتر های صنعتی بسیار پایین است. جت پرینتر های صنعتی با سیستم HP  به نسبت پرینتر های اداری قیمت بالایی دارند. در واقع اینها یک سیستم هستند ولی نوع کاربردشان متفاوت است. به بیان دیگر سیستم های Hp ای که برای استفاده در منازل و ادارات استفاده می شدند با تغییری کوچک به تولیدی ها و کارخانجات کوچک رفتند و با نام جت پرینتر Hp یا دستگاه پرینتر با هد HP  اما قیمت بسیار بالاتری به نسبت پرینتر های اداری به فروش رسیدند.

photo 2018 08 12 01 16 01
جت پرینتر Hp مناسب برای چاپ اداری و خانگی
هد Hp
هد HP برای استفاده در دستگاه های جت پرینتر

انواع جت پرینتر با هد HP

جت پرینتر های Hp به دو دسته ی دستی (پرتابل) و ثابت تقسیم می شوند.

در مدل دستی دستگاه بسیار ساده است یعنی یک مادر برد که بر روی یک دسته سوار است و همراه آن هد HP و یک باتری نیز قرار دارد.  مواردی مانند انکودر ممکن است بر روی این دستگاه وجود داشته باشد که در این صورت قیمت دستگاه بالا تر می رود. در دستگاه های دستی فتوسل وجود ندارد و فرمان انجام چاپ توسط فشار دادن یک دکمه که آن دکمه به یک میکرو سوئیچ متصل است فرمان پرینت را به هد دستگاه اعلام می کند. دستگاه انکودر برای این است که در همه ی سرعت های حرکت دست چاپ به صورت یکسان انجام شود و تندی و کندی حرکت دست در کیفیت چاپ تاثیری نگذارد. اما در مدل ثابت این دستگاه مادر برد به همراه هد hp درون محفظه ای قرار گرفته و توسط یک پایه ثابت شده است. و فرمان چاپ توسط فتوسل است بنابراین با دیدن محصول توسط فتوسل فرمان پرینت به هد اعلام می شود. اصولا در دستگاه های ثابت محصولا باید بر روی یک نوار نقاله حرکت کند.

مزایا و معایب جت پرینترهای صنعتی با هد HP

این دستگاه ها در واقع تشکیل شده از یک کارتریج جوهر با سیستم هد HP (یک بار مصرف) با مقادیر جوهر 42 و یا 45 میلی. لیتر جوهر هستند. این سیستم به یک برد کوچک و بعضا به نمایشگر متصل می شوند و در یک محفظه کوچک به اندازه یک کف دست قرار می گیرند. با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی بعضی از این دستگاه ها با سیستم ویندوز نیز کار می کنند. که فرمان را از طریق نرم افزار گرفته به هد رسانده و از طریق تحریک فتوسل اقدام به پرتاب جوهر و می کند. با توجه به اینکه هیچ پمپی داخل این دستگاه ها نیست لازم است تا محصول کاملا به هد بچسبد و اندک فاصله ای میان آن ها باعث پایین آمدن کیفیت چاپ می شود.

این دستگا ها اصولدر کارگاه های کوچک و یا چاپ به میزان بسیار کم، استفاده می شود. زیرا جوهرهای این دستگا ها گران، کارتریج ها یک بار مصرف ، و تولید کندگان این کارتریج ها نیز در دنیا محدود هستند. به همین دلیل قیمت کارتریج ها خصوصا به نسبت قسمت دستگاه  زیاد است. کارتریج های آن در دو حالت حلالی و روغنی عرضه می شود.  کارتریج حالت روغنی گران نیست و به درد محصولاتی می خورد که جوهر را جذب می کنند . مانند فیلتر هوا ، کارتن، کاغذ، مقوا.  و دیگری از کارتریج ها که حلالی است مناسب برای محصولاتی مانند سلفون، بسته بندی های یو. وی و لوله و لمینت می باشد، این نوع از کارتریج ها قیمت بالایی دارند، زیرا تکنولوژی آنها پیشرفته تر است و قیمت نهایی را بالا می برد.

چاپگر با هد HP در کارخانه های و تولیدی های کوچک

در کنار این موارد باید اشاره شود، کار با این دستگاه ها برای تولیدی های کوچک، کارخانه های کوچک و یا تولیدات محدود مناسب و ایده آل است. این دستگاه ها  بردهای ساده ای دارند. بخشی ازدستگاه (کارتریج) به راحتی تعویض می شود و به همین خاطر ممکن است مشکلات جت پرینتر های دیگر را نداشته باشند.

در کارگاه های کوچک به دلیل تولید محدودی که دارند کار کردن با این دستگاه ها مناسب است اما با بالارفتن تولید کارگاه های کوچک مجبور خواهند شد دستگاه های خود را تعویض کنند. چون جوهر آنها بسیار گران است و کار با این دستگاه ها زمانی که تولید بالا برود چندان صرفه اقتصادی ندارد.

با توجه به سادگی ساختار سیستم های Hp، این دستگاه ها به ندرت خراب می شوند  و کاربری بسیار آسانی دارند و محبوب بسیاری از کارگاه ها و کارخانه جات کوچک هستند. اما در مقابل ارتفاع چاپ آنها محدود است ( 12.7 میلی متر). نوشته ها به صورت ریز اما با کیفیت بالا چاپ می شوند، و تشخیص آنها بر روی محصول آسان نیست.برای نمونه از در صنعت چاپ بر روی تخم مرغ  در سراسر دنیا استفاده از  هد hp مرسوم است. با توجه به اینکه سطح تخم مرغ جاذب جوهر است می توان از جوهرهای مختلف با سیستم هد hp برای چاپ بر روی آنها استفاده کرد.

جت پرینترهای دستی با سیستم هد Hp

با توجه به اینکه تولیدی های کوچک دارای خطوط تولید اتوماتیک نبودند و نیاز بود که بتوان به راحتی جت پرینتر را در محیط کارگاه جا به جا کرد، از هد های Hp برای ساخت جت پرینتر استفاده شد. و به همین خاطر  و همچنین به دلیل قیمت پایین این دستگاه ها ،جت پرینترهای دستی با سیستم هد hp بسیار مرسوم و مورد رضایت خریداران قرار گرفت. اما مشکل اینجا بود که جت پرینترهای دستی خطر افتادن از دست دارند، با افتادن آسیب جدی می بینند. و برای چاپ بر روی محصولات کوچک مناسب نیستند، و دامنه کاری زیادی نیاز دارند. همچنین همه ی نمونه های چاپ با توجه به اینکه چاپ در حین حرکت دست انجام می شود همه ی چاپ های حاصل از کار این دستگاه های با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

نتیجه گیری

هنگام خرید  دستگاه های جت پرینتر دستی و ثابت با سیستم هد Hp می بایست به بسیاری از مطالبی که در فوق به آنها اشاره شد توجه کرد. خصوصا لازم است با توجه به میزان تولید در آینده و هزینه های جوهر هر کدام از این دستگاه ها، با افراد خبره مشورت کرد.

ما آمادگی داریم  بهترین مشاوره ها برای خرید دستگاه های سیستم HP راه به شما ارائه دهیم. کافی است تماس بگیرید.

فیلم کار دستگاه جت پرینتر با هد Hp

چاپگر دستی با هد HP

پخش ویدیو

چاپ جت پرینتر با هد HP

چاپگر HP در کارخانه DOLE

پخش ویدیو

چاپ جت پرینتر با هد HP در کارخانه موز DOLE در فیلیپین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *